Mājtirgus kustībai pievienojušies vairāk kā 450 mājražotāji

Kopš 2013. gada jūnija sešās Latvijas un Lietuvas pašvaldībās Zemgalē un Ziemeļlietuvā darbu uzsāka tirgus ar jaunu koncepciju — Mājtirgus. Šis ir pirmais sociāli orientētais pārrobežu projekts, ar mērķi sniegt atbalstu mājražotājiem, radot jaunas iespējas vietējas izcelsmes preču un produktu tirdzniecībai un stimulētu vietējo ekonomiku. No 2013. gada jūnija līdz oktobrim projekta ietvaros pavisam notika 12 Mājtirgus pasākumu, kuros piedalījās vairāk nekā 450 mājražotāju. Savukārt apmeklētāju skaits mājtirgos šovasar krietni pārsniedza 7000 cilvēku. Spilgtākie mirkļi no mājtirgiem skatāmi īsā video, ko iespējams lejupielādēt vai noskatīties izmantojot šo saiti: http://www.youtube.com/watch?v=FAxdXu6UYss

 

 

 

Mājtirgus kustība izveidota Latvijas-Lietuvas pārrobežu sadarbības programmas projekta „Vietējo produktu attīstība Vidusbaltijā” ietvaros. Tirdziņi savu darbu turpinās arī rudens – ziemas sezonā līdz pat Ziemassvētkiem, kā arī nākamajos gados. Tos apmeklēt Latvijā var Rundālē, Viesītē, Pļaviņu novadā, bet Lietuvā – Šauļu rajonā, Kurtuvenai un Žagarē. Katram tirdziņam raksturīga sava īpašā gaisotne, ko veido gan tā atrašanās vieta, gan paši tirgotāji, gan tirdziņa apmeklētāji. Kopīgā iezīme visiem mājtirgiem – produktu un preču individuālais un unikālais raksturs – tie ir mājās ražoti un ar mīlestību gatavoti. Iedzīvotāju lielā interese par mājtirgiem apliecina, ka mājražojumu individualitātei un augstai kvalitātei, iespējām dinģēties par labāko cenu un kopā sanākšanai, lai satiktos, parunātos un tirgotos, ir liela nozīme mūsdienu aizņemtībā.

Atskatoties vēl uz citām mājtirgus kustības aktivitātēm – savu novadu izzināšanai un iepazīšanai rudens posmā mājtirgi sadarbojās arī ar vietējiem bērnudārziem un skolām, organizējot rudens labumu izstādes „Rudens brīnumi“ un fotokonkursu „Mana novada dārgumi“. Bērni un jaunieši ar aizrautību veidoja izstādes, fotografēja un izzināja savu novadu tradīcijas un novadam raksturīgākos produktus un preces. Tāpat mājtirgi savu esamību kartē iezīmējuši arī ar slēpņu starpniecību, piedaloties starptautiskajā spēlētāju tīklā www.geocaching.com Mājtirgos esošie slēpņi par tirdziņu atrašanās vietām nu informē gan vietējos, gan ārvalstu slēpņošanas entuziastus.

Zīmola nosaukums “Mājtirgus” veidots, darinot jaunvārdu. Saliktenis „Mājtirgus” norāda uz tirgu kā mājīgu vietu, kur pieejami dažādi labumi – produkti un preces, kas ražoti mājas apstākļos un ir daudz personīgāki par plaša patēriņa produktiem, kas pieejami lielveikalos un ierastajos tirgos. Ikviens mājražotājs pielicis daudz pūļu un arīdzan sava sirds siltuma, lai radītu produktus, kas nes prieku ikvienam to patērētājam. Zīmola vizuālajā noformējumā izmantota arī Jumja (Ašvieniai) zīme, kas uzsver spēku un auglību un izsenis ir rotājusi mājas gan Latvijā, gan Lietuvā. Zīmola nosaukums lietuviski ir „Kiemturgis” (tulkojumā – „pagalma tirgus”), uzsverot māju atmosfēras klātbūtni tirdziņos.

Projekts „Vietējo produktu attīstība Vidusbaltijā” īstenots Latvijas – Lietuvas pārrobežu sadarbības programmā 2007. – 2013. gadam. Projekta ieviešanas laiks ir no 2012.gada augusta līdz 2014.gada janvārim, tā kopējais budžets ir 749 428,80 EUR, kur Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums ir 627 069,54 EUR.

Par šīs publikācijas saturu atbild projekta īstenotājs un tas neatspoguļo Eiropas Savienības oficiālo viedokli.

Anna Builo-Hoļme
Projekta vadītāja
Zemgales Plānošanas reģions
anna.builo@zpr.gov.lv
Tel: +371 27000470

Aigars Ieviņš
Sabiedrisko attiecību speciālists
Zemgales Plānošanas reģions
aigars.ievins@zpr.gov.lv
Tel: +371 63021245

 

Projekta informācija: Vietējo produktu attīstība Vidus Baltijā

 

 

Atgriezties atpakaļ
Lapa atjaunota: 21.11.2013. 11:03
Eiropas Gada pašvaldība
Notikumu kalendārs

Lapā tiek izmantotas sīkdatnes, lai mēs varētu jums piedāvāt labāku saturu. Izmantojot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai.
Labi Uzzināt vairāk