Statuss:
Noslēdzies
ESF
noformejums-bez-nosaukuma-8_1_0_0.png
Projekta finansētājs: ESF

Status: Aktīvs

Projekta nosaukums: Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai

Projekta numurs: 8.3.2.2/16/I/001

Projekta programma/SAM: 8.3.2. Palielināt atbalstu vispārējās izglītības iestādēm izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai

Projekta budžets: 34 145 389.41 EUR

Projekta budžeta sadalījums: ES fondu līdzfinansējums: 29 023 581 EUR, Nacionālais publiskais finansējums: 5 121 808.41 EUR

Projekta mērķis

Nodrošināt Latvijas izglītības pakalpojumu daudzveidību, kas balstīti uz individuālās mācību pieejas attīstību un ieviešanu vispārējās izglītības iestādēs, tādējādi uzlabojot izglītojamo kompetences un mācību sasniegumus.


Galvenās aktivitātes

1. Ilgtspējīgas pašvaldību vispārējās izglītības iestāžu atbalsta sistēmas izveide izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai (metodoloģisku ieteikumu izstrāde un pielietošanas mācības, IKT resursi, pedagogu profesionālās kompetences pilnveide, ārvalstu metodiku ieviešana);

2. Ilgtspējīgu individuālās pieejas attīstības pasākumu nodrošināšana mācību satura apguvei un ārpusstundu pasākumu veidā.

 

 

Plānotie rezultāti:

Projekta īstenošanas rezultātā visā Latvijas teritorijā vismaz 253 vispārējās izglītības iestādes būs izstrādājušas un ieviesušas to izglītojamo vajadzībām atbilstošas individuālās pieejas mācību sasniegumu veicināšanai - ieviesušas jaunas mācību pieejas formas mācību satura apguvei (individualizētās nodarbības, nodarbību cikli, mācību vizītes, u.c.), kā arī nodrošinājušas alternatīvu neformālās izglītības pasākumu kopu (tematiskās nometnes, konkursus, inovatīvas interešu izglītības programmas (t.sk. STEM jomā), u.c.) un tām būs pieejama visaptveroša atbalsta sistēma (ārvalstu metodikas un datu krātuves), kā arī pedagogu profesionālās pilnveides pasākumus.

 

No Bauskas novada šī projekta ietvaros darbojas sekojošas vispārējās izglītības iestādes:

  • Bauskas 2.vidusskola ( 14 pedagogi);
  • Vecsaules pamatskola (6 pedagogi);
  • Griķu pamatskola (7 pedagogi);
  • Bauskas pilsētas pamatskola(6 pedagogi).

 


Īstenošanas laiks: 01.01.2017. - 31.12.2022.

Koordinātors: Vija Ieleja

Kontaktinformācija: 28698777, e-pasts: vija.ieleja@iecava.lv

Publicitāte

17.02.2021.

_eirop_soc_fonds_lv_id_eu_logo_ansamblis_esf_bw_0(1).jpg

 

 

 

Straujiem soļiem tuvojas projekta „Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” otrā posma noslēgums

 

Šis posms gan pedagogiem, gan arī projektā iesaistītajiem izglītojamajiem bija daudz jaunu izaicinājumu, pārmaiņu un arī pielāgošanās laiks. Līdz ar ārkārtas situācijas pasludināšanu pagājušā gada martā pedagogi nepārtraukti bija pakļauti jauniem izaicinājumiem, lai saplānotu, pārskatītu un ieviestu jauninājumus, lai spētu pielāgoties tā laika prasībām. Diemžēl izpalika daudzi ieplānotie ārpusstundu pasākumi, papildus plānotās aktivitātes talantīgajiem izglītojamajiem, mācību vizītes. Taču kā lielu ieguvumu varu minēt projekta sniegto iespēju, papildus darbu ieguldīt un sniegt nepieciešamo atbalstu izglītojamajiem ar mācīšanās grūtībā, mācīšanās traucējumim, kā arī tiem skolēniem, kuriem šis attālinātais mācību process sagādā grūtības.

 

Pavisam kopā šinī mācību gadā projekta ietvaros darbojās 32 pedagogi, to skaitā gan pedagogu palīgi, logopēdi, speciālie pedagogi un psihologi. Tika plānotas aktivitātes gan lai palīdzētu mācību vielas apguvei, gan veicinātu izglītojamo vispusīgu attīstību, gan lai padziļināti zināšanas dažādās dabas zinību jomās. Projekta aktivitātes īsteno sekojošas Bauskas novada izglītības iestādes – Bauskas pilsētas pamatskola, Bauskas 2.vidusskola, Griķu pamatskola un Vecsaules pamatskola. Lielu ieguldījumu tieši plānošanas jomā, atskaišu sagatavošanā, informācijas aprites jomā saistībā ar projekta iegulda skolu projekta koordinatori – Juta Gaiķe , Elīna Meldere, Daiga Vīlipa un Valentīna Slišāne.

 

No š.g. 1.februāra projektā iesaistītas arī trīs ne – projekta skolas. Tās ir Codes pamatskola, Uzvaras pamatskola un Bauskas Valsts ģimnāzija. Šīm izglītības iestādēm ir iespēja papildus nodarbināt pedagogu palīgus uz valstī noteikto ārkārtas situācijas laiku, lai sniegtu izglītojamajiem atbalstu mācību programmas pilnvērtīgā apguvē un sekmētu motivāciju turpmākai izglītības sekmīgai apguvei.  Darbu šinīs skolās veic astoņi pedagogu palīgi. 

 

Šinī ārkārtas situācijas laikā mēs visi gaidām un ceram uz to mākonīti ar zelta maliņu! Un projekts „Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” mums tādu ir sniedzis! Jau pagājušā gada rudenī tika paziņots, ka projektam būs arī trešais periods! Cik tas būs ilgs, kādas būs prioritātes un nosacījumi, to gan mēs vēl nezinām. Bet pats svarīgākais ir fakts, ka projekts turpināsies un pavisam drīz jau varēsim uzsākt darbu pie jauno APP plānu izstrādes un iesniegšanas, kas sniegs mūsu novada izglītojamajiem vēl plašākas iespējas kvalitatīvas un motivējošas izglītības apguvē.  

 

Un noslēgumā vēlos izteikt lielu pateicību visām projektā iesiatsītajām izglītības iestādāmēm, skolu administrācijai, pedagogiem un atbalsta personālam! Pateicības vārdus sūtu arī novada grāmatvedībai un personāldaļas kolēģēm!  Lai izdotos mums visiem jāstrādā komandā! Un es varu būt pateicīga, ka šāda komanda mums novadā ir izveidojusies!  

 

Baiba Šumina,
Projekta „Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai”   Nr. 8.3.2.2/16/I/001
koordinatore Bauskas novada pašvaldībā